piątek, 30 września 2011

Szybki sposób na pyszne śniadanie!

Poranek jest takim czasem, że przynajmniej w moim wykonaniu... nie wiadomo w co ręce włożyć. Kiedyś praktycznie nie jadłam śniadań co było WIELKIM BŁĘDEM! Teraz nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia bez kubka zielonej herbaty
i czegoś smakowitego, a jednocześnie szybkiego do przyrządzenia.

Natchniona jednym z przepisów mojej "kuchennej bogini" Nigelli, postanowiłam przygotować mieszankę, która posłuży mi na kilka kolejnych śniadań. Cała ta sprawa z wcześniej przygotowaną mieszanką na placki wydała mi się super sprawą, a jednocześnie świetnym sposobem na zaoszczędzenie czasu.



Przede wszystkim musimy przygotować czysty słoik bądź naczynie z przykrywką, jako miejsce przechowywania przygotowanej przez nas mieszanki.

Składniki potrzebne na przyrządzenie mieszanki:
  • 4 szklanki mąki
  • 3 łyżki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki + 2 łyżeczki cukru waniliowego
Teraz na jedną szklankę przyrządzonej przez nas mieszanki przypada:
  •  1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka roztopionego masła
Lekko wymieszaną masę kładziemy w proporcji 2-3 łyżek na delikatnie rozgrzanej patelni. Kiedy na placuszku pojawią się bąbelki, należy go przełożyć na drugą stronę aż przybiorze złocistego koloru.
Placki najlepiej smakują z dżemem bądź konfiturą.

Słoik przygotowanej mieszanki schowany w kuchennej szafce będzie świetną wymówka na pyszne i leniwe śniadanie :)

 Bisou bisou!

3 komentarze:

Paula pisze...

Wygląda apetycznie kochana !
Moje śniadania ostatnio to pudełko jogurtu i kawa i w drogę xD ale może w następną sobotę (wolną - cud świata ! ) przyrządzę sobie takie placuszki :*
xoxo

Paulina pisze...

Polecam z czystym sumieniem :) ;*

a-c pisze...

Yay nowy post! :D Faktycznie wyglądają nieźle! Moja mama dzisiaj zażyczyla sobie na kolacje placki z jabłkami i miałam mały debiut :D wyszly grube i twarde..
Obczaj ofertę którą Ci wyslalam na fejsie :D

Prześlij komentarz